marți, 17 iunie 2008

Iulian Mezei - arta este un dar divin



Scrisoare deschisă, cu vederi frumoase..












Buna ziua!


De curand v-am descoperit prin intermediul cautarilor mele mult indelungate cu privire la istoria Blajului (pe internet, prin reviste, prin carti).

V-am vazut activitatiile dumneavoastra, asa ca am decis sa va scriu.

Ca sa intelegeti de ce va scriu, trebuie sa va spun cate ceva despre mine.

Numele meu este Mezei Iulian, sunt din Blaj, sunt elev al Liceului de Arte Plastice din Alba-Iulia, clasa
a X-a.
Vocatia pentru arta mi-am descoperit-o inca din clasele primare. Acum cativa ani mi-am descoperit vocatia si pentru religie, dar ca sa nu dau cu piciorul la atatia ani mi-am ales "mireasa" potrivita (arta).

Arta este, prin esenta ei, credinta, religie. Caci arta este un dar divin.

Si Dumnezeu este un artist (in toate felurile). Noi trebuie neaparat sa fim succesorii talentului Sau.

"Daca nu te-as fi gasit nu te-as fi cautat" (B. Pascal).

Artistul este ca si preotul. El nu are viata personala : idee imprumutata de la Nichita Stanescu ("...poetul e ca si soldatul - nu are viata personala").

As mai spune ca artistul ca si preotul este un intermediar intre spatiul divin, mistic si spatiul lumesc. Caci el transmite oamenilor ceva ce natura i-a incredintat in secret numai lui.

Iar acum permiteti-mi sa va spun: imi plac poeziile dumneavoastra; si eu scriu.

Va trimit cateva fotografii cu picturile mele. Prima fotografie (cu Catedrala Catolica de la Blaj) am facut-o direct in atelierul Liceului iar a doua pentru concursul dedicat poetului Lucian Blaga (inspirata din poezia "Oras vechi",de acelasi poet).

As vrea sa inchei cu sloganul compus de mine la concursul "Zlilele cartii", faza nationala:

Cartea deschide vibratia eterna,
Cunoaste implinirea profunda,

Respecta taina iubirii ideale,

Simbolizeaza minunea creatiei umane,

Intr-o logica libera fara dogma.


Va doresc numai bine!
Cu stima,
Iulian Mezei

Iar eu nu pot decât să te felicit, dragă tinere!
Succes pe mai departe şi... niciodată să nu te încrezi!
Eşti un băiat de talent, de viitor, dar mai ales de Prezent. Să nu uiţi prezentul: Clipa să nu o uiţi!
Fi Tu însuţi totdeauna. Nimic nu e de la noi, Totul de la El!
Lui să-I mulţumim pentru tot, totdeauna, oriunde!

Cu drag şi plăcută surpriză, al tău prieten Mihai!

PS De obiceiul meu promovez în acest fel tinerii de talent.

Să-mi mai scri şi să-mi mai pictezi. Trebuie să ne pătrundem de frumos, că e destul cenuşiu în rest... Precum ai observat şi eu public totul. Aşa suntem noi făcuţi: deschişi spre ceilalţi.

Trebuie să vorbim, însă şi despre religie! Nu da cu piciorul chemării!

Contactează-mă, te rog.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu