joi, 28 februarie 2008

Ce fel de om mai sunt şi eu?


Ce fel de om mai sunt şi eu? Mă întrebam într-una din zilele ce au urmat imediat Anului Nou 2008, mă întreb şi acum. De ce?

Anul Nou m-a aflat cu blog.

Administrez, în calitate de proprietar, site-ul personal al scriitorului Mihai Târnăveanu, pseudonimul meu literar-artistic.

Un pas mare spre public, de fapt o deschidere totală a literaturii de sertar – cea nepublicată, dar şi de raft – cea publicată deja, şi mă refer aici, deocamdată, la monografia satului natal (comuna Bucerdea Grânoasă, judeţul Alba), o biografie documetară (privind personalitatea lui Ioan Maiorescu), două volume de versuri proprii, o antologie de versuri în colaborare, articole apărute în ziare şi reviste periodice, o restaurare cât mai fidelă a unei fărâme de trecut.

Aici apare şi prezentul, scrisul şi gândul meu zilnic: versuri, crâmpeie de jurnal, impresii, comentarii, imagini de pe retina aparatului foto, fişe de lectură, anunţuri ante şi post evenimente socio-culturale, luări de poziţie... Voi da tot ce am, atât cât pot.

Probabil, mai mult ca sigur, însetaţi într-ale culturii şi teologiei ar dori să se adape şi din fişele personale de lectură care s-au constituit în lucrări de seminar, comunicări la diferite sesiuni ştiinţifice sau, de ce nu, să întâlnească înţelepciunea pe care însumi am încercat să o surprind, cât mai larg inteligibil în teza de licenţă, căci – nu-i aşa(?) – toţi trebuie, sunt chemaţi să se mântuiască în mod voluntar şi conştient. Le vor primi la timpul potrivit cu setea lor.

Despre trecerea prin paginile site-ului vorbeşte concludent harta electronică desfăşurată a mapamondului comandată special a-mi indica prin steluţe vizitele virtuale pe care le primesc de la utilizatori din întreaga lume, chiar dacă limba oficială în care public este limba română. Câţi de-ai noştri vor fi suferind (nevindecabil) de dor de casă prin străinătăţi... Pe toţi i-aş vrea prieteni, i-aş vrea alinaţi.

Vor afla aici spiritualii rugăciuni, adevăruri de credinţă, meditaţii, proverbe, pricesne, teme de meditat, învăţăminte ale părinţilor sfinţi păstrători de tradiţie, iconografie... Vom face comuniune.

Am putea dezbate anumite probleme comune, să ne dăm cu părerea în mod constructiv, la o analiză să se vadă paşi pozitivi, direcţii bune, zidirea făpturii umane. Vă aştept desigur comentariile sau chiar articole!

Mă va-nţelege oare cineva? Hmmm!

Ce fel de om mai sunt şi eu?!

În tot cazul, cu mult drag,

Mihai C. Szilagy/Târnăveanu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu