vineri, 20 martie 2009

ISUSE TU NE-AI CHEMAT








„Vino de dincolo de gând,

Unde încă nu s-au născut

Răsăritul şi apusul soarelui!

Te aşteptăm!

Găseşte un drum spre inimile noastre!

Te aşteptăm!

Coboară!”


Comunitatea studenţilor teologi ai Departamentului Blaj, aparţinând Facultăţii de Teologie Greco-Catolică din Universitatea Babeş-Bolyai, însoţiţi de Părintele rector al Seminarului Pr. Dr. Călin-Daniel Paţulea şi Părintele spiritual Pr. Dr. Anton Rus s-au bucurat de o benefică perioadă de exerciţii spirituale cu ocazia Postului Mare, la Centrul Manresa, casa de exerciţii spirituale a Societăţii lui Isus de la Mănăstirea Sfântul Ignaţiu, Cluj-Napoca. Gazde ospitaliere şi bune au fost Pr. Jerzy Brzóska SJ (Pr. Jurek) şi Pr. Mihai Orban, cei care au oferit asistenţa spirituală pe întreg parcursul 16-19 Martie 2009.


Programul exerciţiilor spirituale a urmat un itinerar paulin, un drum cu Sfântul Paul în an dedicat lui, cu mult timp de rugăciune personală în silenţium sacru şi colocvii, precedate în şapte serii de generoase introduceri şi vizionarea în tot atâtea episoade distincte a unui documentar al surorilor pauline parcurgând viaţa Sfântului de la naştere la martiriu.


Reuşita acestor exerciţii a constat în aceea că ne-au reunit în acele patru principii sau puncte fundamentale pe care se clădeşte adeziunea autentică la Cristos a fiecărui credincios: instrucţiunile apostolilor, viaţa comună, frângerea pâinii şi rugăciune. S-au celebrat Sfintele Liturghii ale Sf. Ioan Gură de Aur, Grigore Dialogul, utrenia, vecernia, şi Sf. Liturghie în rit latin.

Şi am cântat!


IMNUL DE LA CLUJ


Dintre atâtea hotare care sunt pe pământ

Mă îndrept către zare, căci eu, Doamne, vreau să fiu sfânt.

Şi din mii de dorinţe ce se nasc şi-apoi pier,

Numai una-mi rămâne: „Doamne, vreau să merg în cer!”


R: Vreau să văd chipul tău, e dorinţa ce-o am pe pământ

M-ai creat pentru cer, m-ai creat să fiu sfânt

Vreau să văd chipul tău, e dorinţa ce-o am pe pământ

M-ai creat pentru cer să fiu sfânt.


Cu dorinţa în suflet să te întâlnesc

Cred cuvintele tale şi poruncile le-mplinesc.

„Sunt cu tine mereu. Nu te teme!” mi-ai spus

Şi atâţia prieteni mă veghează de sus.


Până când va veni ziua să te-ntâlnesc

Îndrăznesc să te rog: „Nu lăsa ca să rătăcesc!

O făclie să faci din întreg trupul meu

Şi de Duhul tău Sfânt să fiu locuit mereu”.



ISUSE TU NE-AI CHEMAT


R: Isuse, tu ne-ai chemat să te urmăm

Pe drumul credinţei şi-al luminii

Spunem da chemării tale

De-a trăi în alianţa iubirii.


Tu ai venit la noi să-l cunoaştem pe Tatăl

Şi să ne-nveţi cum să ne iubim unii pe alţii.


Ca-ntr-o familie să împărţim

Tot ce trăim: suferinţe şi greutăţi,

Speranţe şi bucurii.


Ne-ncredinţăm Mamei tale, Maria

Cu ea în umbra crucii să stăm

Langă cei care astăzi mai sunt răstigniţi.


Şi ne-am rugat!

Ne-am rugat dat fiind şi că urmează în vieţile noastre ca, în Duminica dinaintea Buneivestiri, o sumă frumoasă de studenţi teologi, ai anilor trei şi patru de studii, să primim treptele lectoratului şi ale subdiaconatului.


„Tată bun, tu ai dat lumii diferite daruri,

dar este acelaşi Duh;

ai dat diferite slujiri, dar este acelaşi Domn,

ai dat diferite lucrări, dar unul singur e la obârşia lor:

tu, Tată, care lucrezi toate în toţi.

Ajută-mă să recunosc darul deosebit pe care,

Prin Duhul, mi l-ai dat spre binele tuturor.

Te rog, prin Cristos, Domnul nostru,

Care vieţuieşte şi domneşte în vecii vecilor. Amin.”

(Inspirată din 1 Cor 12, 4-7)


Mihai C. Szilagy, student teolog anul IV



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu