sâmbătă, 6 martie 2010

MĂ CÂNT

Cuprinse-s toate-n dans primăvăratec
Ca la un semn obrazu-mi e atins d-un cânt
Ca focul ce se repede sălbatec
La trestia ce unduieşte-n vânt

Atât de ameţitor se-nvârte luna
Tot câte una s-o-ndesat în ani
A ei vechime rătăcind a piert-o buna
Printre mulţimea lor, mulţi şi sărmani.

Imbold să mă cânt de mine străin
Îmi vine adesea să îi readuc pe ai noştri în viers
Cu slovele odată şi lacrimi îmi vin
De amintirea-n biserici obrazul mi-i şters

E cântul la strană mult mai cald şi senin
Îs năpădit de-a sfinţilor priceperi mature
Mă-mbată genealogia cât o vadră de vin
Năucitoare-ncrengătura-i cu pletele sure

…Andrei, Alexandru, Istina şi Ana,
Alexandru şi Anica, Ioan, Nicolae,
Sofia, Andrei, Alexandru,
Ştefan şi Melintie…
Odihniţi întru Domnul, Dumnezeu vă învie!


Coşlariu, Crăciunelu de Jos,
06 Martie 2010,
Sâmbăta a III-a din Postul Mare,
Pomenirea celor adormiţi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu