marți, 21 februarie 2012

MAIORESCU CETEA


MARTIE 1859
11. Cetesc Spinoza.
Am înghiţit cu o plăcere furioasă broşura lui L. Feuerbach: Grundsătze der Philosophie der Zukunft Parc-ar fi vrut să-mi scrie confesiunea mea proprie, aşa ne nemerim.
Mai cetii: Biographien Wahnsinniger, von Ideler3. Am isprăvit încă de Feuerbach: Philosophie und Christentum, Abălard und Heloise.
Cetii partea primă a lexiconului f[ilozo]fic de Voltaire. îmi făcu impresiune foarte rea; omului istuia superficial şi fără fundament îi stă foarte bine cînd e în metierul lui, adecă în negaţiunea pură; însă vrea să fie negantias mixtus şi atunci cade în secăture. Cultură se vede că a avut foarte slabă. Cărţi, care el din întîmplare le-a citit, le citează cu importanţă ce nu le merită; pe cînd altele, de mare însemnătate, sunt trecute cu vederea.
..."


Din Cartea "Jurnal- vol.II- Maiorescu"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu