vineri, 11 martie 2011

Date legate de viata lui Mihai Eminescu. PRECIZARE

Pe site-ul

http://www.vesperala.com/index.php?showtopic=16445

zice-se:

"Am adunat de peste tot date legate de viaţa lui Mihai Eminescu. Nu am văzut încă o biografie la fel de amănunţită cu cea pe care am realizat-o eu. Ceea ce veţi citi e o asamblare a datelor din diverse surse, nu un copy paste din alte părţi..."

???

Fragmentul de mai jos, citat aici, este un fragment dintr-o postare personală pe blogul meu, care a fost si publicat în lucrarea de cercetare, în colaborare, a cărui iniţiator şi coautor sunt, Eminescu, prin Pumnul, pe urmele Maioreştilor-Trifeşti, la Bucerdea Grânoasă:

"Se ştie că după după dezbaterile de pe 28, este aflat la podul umblător peste apa Mureşului, la Mihalţ. Recunoscut de către doi seminarişti, teologi la Blaj, Ion Oargă şi Mărculeţ, pe când aştepta trecerea cu brudina de pe malul drept pe malul stâng al apei, este chemat de către aceştia, într-o tovărăşie ad-hoc.

De aici un drum în trei, parcurs pe jos. : Ion Oargă, pe atunci student şi ulterior vicerector al Seminarului din Blaj, Mărculeţ, teolog absolvent, şi evident Eminescu, tânărul nostru poet. În faţă vedeau satul Cistei, iar mai în depărtare comuna Bucerdea Grânoasă (locul de unde se trăgea paşoptistul Ioan Maiorescu). Crăciunelul se vedea undeva în dreapta, jos. În spatele călătorilor au rămas Mihalţul şi Obreja , pe una dintre extremele sale fiind Podişul Secaşelor.
Era drumul târgoveţiilor când se întorceau de la Bălgărad (nume vechi al oraşului Alba Iulia ) .

Ion Oargă, povestea despre acestea: „Era seară când am sosit; mama ne-a dat de cină. După masă eu şi Mărculeţ ne-am dus în priveghi, căci murise o femeie de frunte din sat. Eminescu a rămas acasă şi s-a culcat. Noi ne-am reîntors înspre ziuă; el dormea. După ce ne-am sculat şi noi, am prânzit, cum se prânzeşte pe la sate. După prânz el a dispărut fără să zică ceva… Am auzit mai târziu că a umblat cu copiii prin sat, dar apoi s-a dus. Unde s-a dus, nu ştiu...”

Ar fi cu atât mai valoroasă dacă ar conţine sursele inspiraţiei.

Cu adevărat MARE ESTE EMINESCU!

Noi NU NE VOM LĂUDA CU NIMIC.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu