luni, 20 decembrie 2010

PLECARE


 

 Spre o Stea la sud

ce-am tot ochit

de-a lungu-ntregii vieţi

am apucat-o dus de val

peste macazul acela ascuţit

 

Voi scoborî din nou

din dragu-mi sat de deal

şi-l las – o drag de el –

cu oameni scumpi

troiţei ce-mplântat-am într-un mal

 

Să vezi Tu Doamne

de-o creştere-i faină

din mii în mii să propăşească

şi-n toamne ce ne dai a fi

din Tine să culegem faimă

 

Sfinte Dumitre mucenice tare

seninul celor fire amărâte slabe

să pui o vorbă bună Vergurei – Fecioarei –

ca Tatăl şi cu Fiul în buna

cea mângâietoare pază să ne aibă

 

Trec de Târnave deşi am zis

„de-aicea sediul nu mi-l mut”

pe-a inimei creneluri calc, le surp,

de-o mică oaste cucerit

castelul acela blând, smerit, e hodinit, umplut.

 

20 Noiembrie 2010,

Bucerdea Grânoasă, Coşlariu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu