miercuri, 4 noiembrie 2009

NICULINĂ




M-ai atât de bine dispus

cu râsu-ţi hazliu molipsitor

să-ţi dea Dumnezeu alinare

şi cu plăcinte dospite calde m-ai servit

atât de bune cât dup-o Vinere Mare


Ţi-am spus… aşa frământătură

c-un aluat să creasc-aşa

doar mama mai făcea în vremurile-i tineri

cu un miros ce împrejurul pătrundea

doar apă mai beam în zile de Vineri


"Mărioară la tătă lumea te spui

să ştie lumea cât satul Mărioară

la făcut plăcinte ca tine alta nu-i…"

şi nici n-am mâncat aşa plăcinte ca la mama

mă pomeni acum că şi io o spui.


Zicea Mărioara Cetăraşului de mama

ce zic şi io acum de tine Niculină

aşa plăcinte bune din mâini-vă am gustat

c-aţi săturat pe postitori şi pe săraci

la urmă nu vă afle Domnul nici o vină!


Ce mi-i Cisteiu, ce mi-i Grânoasă Bucerdea,

nu vreau să le laud ci-n vremi cari ning cu zahăr vanilat

aceleaşi reţete-s peste-a Târnavei vale

poftiţi la a plăcintei gustat!

Rămâi plăcut uimit ce-ţi scoate Ceru-n cale.



Coşlariu,

29 Octombrie 2009.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu